Geen enkel bedrijf kan tegenwoordig eigenlijk nog zonder bedrijfsfotografie. Alle bedrijven hebben immers een eigen website en deze kun je niet alleen maar vullen met tekst. Of, dat kan natuurlijk wel, maar heel erg aantrekkelijk is dat voor de bezoeker niet. Mensen zijn toch sterk beeldgericht, ze willen graag afbeeldingen ergens bij zien. Enkel een verhaal over een product is niet voldoende, men wil ook gewoon een foto hiervan zien, men wil weten hoe het artikel er uit ziet, hoe groot het is, hoe de kleuren er uit zien, om maar wat voorbeelden te noemen. Het mooi presenteren van artikelen door middel van fotografie is een van de onderdelen van bedrijfsfotografie. Niet alleen voor de website is dit natuurlijk van belang, alhoewel dit voor veel ondernemingen wel erg belangrijk zal zijn. Maar ook voor andere doeleinden kun je dit goed gebruiken, zoals voor het laten maken van:

  • folders
  • brochures
  • advertenties

Ook voor dit drukwerk geldt immers dat alleen tekst niet voldoende is om potentiële klanten aan te spreken, je hebt daar toch echt beeldmateriaal bij nodig. Wil jij nieuwe klanten bereiken, wil je mensen aanspreken met jouw site of reclamemateriaal, dan is het inschakelen van bedrijfsfotografie dus echt een aanrader!

Bedrijfsfotografie van processen

Natuurlijk maken of verkopen niet alle ondernemingen producten. Als jouw bedrijf of instelling nu een dienst levert, heb je dan ook iets aan bedrijfsfotografie? Jazeker, want ook dan geldt dat jij voor jouw bedrijfswebsite beeldmateriaal nodig hebt, omdat een pagina met alleen maar tekst nu eenmaal niet echt aanspreekt. Maar wat leg je dan precies vast, wat fotografeer je in het geval van het leveren van een dienst? Je kunt dan bijvoorbeeld beeldmateriaal laten maken van je werknemers die druk bezig zijn om een klant te helpen. Of je laat het werkproces van begin tot eind vastleggen, ook dat kan namelijk met bedrijfsfotografie. Heb jij bijvoorbeeld een schildersbedrijf, dan kunnen er foto’s gemaakt worden van het schuren van het opbouwen van de steigers, de voorbereidende werkzaamheden zoals het schuren en het verven zelf. Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld van wat mogelijk is, ook zou je kunnen denken aan beelden van de werkplaats, de kantine of van bijvoorbeeld een vergadering. Er zijn echt heel veel mogelijkheden en het is helemaal aan jou welke zaken er gebruikt worden voor bijvoorbeeld de site en de folders. Bedrijfsfotografie kent dus echt vele facetten!

Schakel professional in

Als het gaat om het realiseren van beeldmateriaal, dan willen bedrijven nog wel eens gewoon zelf met een camera aan de slag gaan. Zij denken dat zij de bedrijfsfotografie prima zelf op zich kunnen nemen. En het moet gezegd, met de camera’s van tegenwoordig kan ook iedereen inderdaad wel een scherpe foto maken. Je kunt bovendien zoveel plaatjes schieten als je wilt en op de computer vervolgens die uitkiezen die het best gelukt is. Maar dit is toch nog even wat anders dan echt fotograferen. Het is ook zeker aan te raden om een professional in te schakelen voor de bedrijfsfotografie, dit heeft absoluut toegevoegde waarde. Een goede fotograaf kan immers een veel beter beeld creëren dan dat jij zelf kunt. En dat is belangrijk, jij wilt immers dat de foto’s die jij gebruikt professionaliteit uitstralen. Zien ze er amateuristisch uit, dan zullen mensen ook al snel het idee krijgen dat jouw bedrijf amateuristisch is. Ga dus niet zelf aan de slag, maar schakel een professionele fotograaf in die verstand van zaken heeft op dit gebied! Je kunt hiervoor bijvoorbeeld heel goed Studiokaland.nl inschakelen, zij hebben veel ervaring met bedrijfsfotografie en kunnen er dan ook voor zorgen dat je prachtig beeldmateriaal van jouw producten of onderneming krijgt!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn