Via dit platform wil ik graag vertellen over mijn uitstekende ervaring met de klantenservice van KPN. Ik ben zeer te spreken over de manier waarop ik ben geholpen. Het begon allemaal afgelopen week: ik kon plotseling niet meer op internet. Ik heb bij de buurvrouw gekeken of er misschien een storing was, maar dat bleek niet het geval. Ik heb nog even afgewacht en daarna toch maar de klantenservice gebeld. Ik werd te woord gestaan door een aardige jongedame, die me door een aantal stappen heeft geloodst. Ik moest een aantal dingen controleren:

  • Mijn eigen aansluiting
  • De kabels die waren aangesloten
  • Het modem

Ze vroeg me eerst of mijn eigen aansluiting op orde was. Ik moest controleren of mijn router goed was aangesloten op het kastje in de meterkast. Het is heel makkelijk om dit zelf te controleren. Je bekijkt de kabel en controleert of deze goed is aangesloten. Wanneer je hem even uit het kastje haalt en hem er weer instopt hoor je een korte klik. Mijn eigen aansluiting leek in orde, nadat ik deze met behulp van de telefoniste helemaal was langsgelopen. Het was fijn dat ik de instructies van de klantenservice van KPN goed kon volgen, want zelf had ik geen idee wat ik aan het doen was. Ik ben niet heel technisch, dus de namen van alle aansluitingen ken ik niet. Gelukkig kon de telefoniste alles goed aan me omschrijven. Nadat we mijn eigen aansluiting hadden gecontroleerd gingen we verder naar de kabels. Ik heb een hond en het kon natuurlijk zo zijn dat hij in een wilde bui één van de kabels had stukgebeten. Alle kabels leken echter in orde, ook hier was niets mis. Ondertussen hing ik al ongeveer 10 minuten aan de lijn met de klantenservice van KPN, maar de dame bleef me vriendelijk te woord staan. Mijn probleem moest toch worden opgelost!

Klantenservice KPN: nakijken van het modem

Het probleem zat niet in de aansluiting en niet in de kabels, dan moest het modem wel de schuldige zijn! Eerst vroeg ze welke lampjes aanstonden, waar ik netjes antwoord op gaf. Een van de lampjes lichtte rood op: dat was natuurlijk niet goed! Samen bekeken we wat de oorzaak kon zijn, maar het modem zelf leek wel te werken. We spraken af dat de telefoniste me een nieuw modem zou opsturen en ik weer zou bellen als dat het probleem niet oploste. Een aantal dagen later was het modem in huis, maar het probleem was helaas niet verholpen. Ik belde de klantenservice van KPN opnieuw en warempel, ik kreeg dezelfde dame aan de lijn! Dat komt niet vaak voor en we waren allebei dan ook aangenaam verrast. Helaas had het nieuwe modem niet het gewenste effect en dus maakte ze een afspraak met een monteur. Deze kwam de volgende dag en had het probleem snel gevonden. Tijdens routine onderhoud was een knopje uitgezet, waardoor ik ineens geen internet meer had. Nadat hij dit knopje weer had aangezet was alles weer goed, een heel bijzondere oplossing!

Uitstekend geholpen

Ik ben uitstekend geholpen door de klantenservice van KPN. Ik werd niet afgeschilderd als een amateur, maar ook niet als een hoogleraar. Ik werd met respect behandeld en dat vond ik erg prettig. De situatie werd bovendien snel opgelost, hoewel het toch een relatief lastig probleem was. Ik ben via http://deklantenservice.nl/bedrijven/kpn-klantenservice/ in contact gekomen met de klantenservice van KPN. Op deze site staat het volledige keuzemenu uitgeschreven, zodat je direct met de juiste mensen in contact komt. Heb je ook problemen met je internetaansluiting? Bel de klantenservice van KPN en je probleem is snel opgelost!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn